Såg man någon eld? Nej.

Valborgsmässoafton igår, fira att våren anlänt till våra lilla toppstuga kallad Sverige. Många ser nog inte en eld, utan tänder en egen, mindre (hoppas jag! haha) hemma och slänger på lite kött. Riktigt härlig högtid faktiskt, men det känns som att traditionen slagit slint. Det har förvandlats till en av årets stökigaste dagar med fylla, bråk och allmän kalabalik. Jag hatar verkligen vad alkohol kan göra med folk. Det är en drog, som kan vara riktigt farlig, respekten ska finnas där, annars kan det gå riktigt illa. Vi hade en riktigt trevlig kväll, men den kunde slutat bättre. Jag hade iallafall mina pärlor med mig, det är det som betyder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0