Sprutor & Günther

Ännu en lång, rolig dag på neurokirurgen är över! På kvällen var det ganska lugnt, så de fixade så att jag skulle kolla på en video, men då är jag smart och stoppar in filmen i videon, och verkligen kör in den. Får inte ut den, och så var det med det, haha! Så istället hängde jag ett tag med sjusköterskestudenterna, sjukt sköna! Vi gick in i undersökningsrummet och stack varandra med lite sprutor och nålar, och sjöng Günther låtar, sjukt mys, haha! Vattenkrig med sprutorna!

Kom precis hem, och då var det ju Grey's Anatomy på TV, hey, utbildning på bästa sändningstid! :D
Imorgon ska jag antagligen få vara med och se en operation, håll för fan tummarna att jag inte tuppar av!

Jag har ju sagt förut att jag vill bli barnmorska. Det är inte riktigt sant. Min dröm är att bli barnläkare! Men det är ju så sjukt svårt att komma in på läkare, den mest populära utbildningen... Och regeringen (eller vilka det nu är som bestämmer alla dumma regler) har ju inte gjort det lätt för en att uppnå sin dröm. Vissa som är snillen och får 20,00 och kommer in på läkare, har ju personlighet som en kotte och kan verkligen inte vara omkring människor. Hur fasen tänker man när man ger dem chansen att bli läkare?! Inför arbetsintervjuer! Det finns massvis med sjukt bra framtida läkare som inte kommer in pga. att de inte har MVG i all ämnen (läs mig)! Nej, skärpning Reinis!

Allt för mej for now, over and out!
Framtida barnläkaren, förhoppningsvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0