En ko fiser 600 L metan per dag (tillräckligt nog att fylla 40 st partyballonger).

Jösses, vad trött jag är. När vi ändå är inne på trötthet och djur (rubriken), så kan jag avslöja att jag är väldigt lättpåverkad. Av gäspningar, alltså. Till och med om en häst gäspar, det går inte att stoppa! Varje morgon på mitt ridläger när jag skulle stoppa in bettet i munnen på hästen, gäspade den. Då gäspade jag också. Sen gäspade den igen, och så höll vi på. I fem minuter varje dag!

Helgen har varit sjukt bra! Glädjen känner inga gränser när man kan plocka fram vårskorna, glajjorna och skinnpajen. Jag skulle cykla till universitetet och plugga ett par timmar igår förmiddag. Se det framför er, jag susar fram på gamla Bettan, glassig musik i lurarna och solen mot glajjorna, gött! Tills det kom en kurva. Med massor, (MASSOR) grus på. Bettan vill inte samarbeta, lägger sig ner och jag flyger två meter. Jahopp, då får man glida runt som en pingvin då.
Men, jag är glad ändå!

Ha en chill söndag, det ska jag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej helene, fin blogg :)

Hoppas du mår bra!

Hur blir det med jobbet, har inte sett dig någon gång? Ha det bra! :)

Kram

2009-03-27 @ 12:01:54
URL: http://emmaasvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0