Askungen och einstein

Jahopp, så var det söndag igen! Visserligen är det inget fel på söndagar. Man bara har dumma fördomar mot denna dag. Den är ganska underbar när man tänker efter. Skolan väntar dagen därpå, och då menar jag det på ett positivt sätt! Träffa alla underbara nissar igen, känna sig lite intellektuell efter helgens brölande, eller kanske rent utav börja om lite på nytt. Söndagar är helt kravlösa dagar då du kan göra det du vill (eller okej, lite algebra nåste du nog mysa med). Söndagar är alltid inbakade i dimmiga, sega moln. Grå, tunga, ångestladdade moln, eller rosa, fluffiga, helt underbara moln... Ja, det beror på hur man ser det! Jag väljer såklart att se allt positivt (sjukt onödigt allt annat!)

Idag kände jag mig dock sjukt omotiverad till att ta tag i böckerna. Jag gjorde allt annat man kan tänka sig. Åt våffeltårta, provade hela garderobens innehåll och hade musikal med spegeln, och till och med storstädade mitt rum i bästa Askungen-anda! Jag susade omkring med vippan och sjöng mus-sången (oj, det lät fel!) när jag ändå hade musikal-dag.

Men till slut var det oundvikligt. Omvårdnadsboken med sitt avsnitt om sprutor låg där och morrade åt mig. Efter mycket viljekraft satte jag igång. Wow, vilket flow!

Så, min slutsats är, KÖTTA TAG I PLUGGET!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0