Hur man går upp 5 kg på två timmar

..man har tjejmys på en altan och äter, äter och pratar, pratar. Vi tjejer är ganska förutsägbara, hehe. Det kändes verkligen som sommarlov igår, UNDERBART! Vi drog ihop ett gäng på 12 pers på eftermiddagen och spelade fotboll i solen. Så varmt att det nästan blev underklädesboll! Jag kan ju bara säga att 'FC LIPGLOSS' ägde!

På kvällen körde jag (lappen känns ganska nära nu, woho!!) mig till Ryd för fettomöte (tjejmys).

Imorse när jag vaknade var det väldigt tyst i huset. Jag hittade en lapp på köksbordet där det stod:
"Godmorgon! Vi är på kosläpp!"
HAHA! Det gjorde min start på dagen!

Jag har tänkt på en sak. Vi svenskar är så tillknäppta. Det här t.ex; jag åkte förbi en busshållplats, där stod människorna som väntade på bussen TRE meter ifrån varandra. Detta är inte en ovanlig syn. Hallå, är vi rädda för varandra eller vad handlar det om? Och sen när man kommer på bussen ska man också sitta så lååångt ifrån alla som möjligt. Om det kommer en och sätter sig på sätet bredvid när det finns massor lediga platser, är den ju ett ufo! I andra länder är det naturligt att småsnacka med den man delar säte med, och när man väntar på bussen också, för den delen. Det är jättetrevligt och vem vet, du kanske träffar din bästa vän eller potentiell partner på det sättet! Så min uppmaning är, omvandla busskurerna till The Mötesplats.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: lydiaaaaa

..och min uppmaning är att göra som ett gäng 45 åriga gubbar gjorde- börja grogga när ni sitter på bussen med och bjud alla omkring dig med! haha

2009-04-26 @ 13:54:32
URL: http://liids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0