En person skrattar 13 gånger per dag.

...de kan inte ha det speciellt roligt. Jag snittar nog på 1783 gånger!

Igår var det en riktigt bra fredag, så som det ska vara! Lunchade på Ming Palace med Ante, Danne, Lydia, Ida och Veronika. Åt på ren vilja till slut (japp, buffé!!) men klämde två tallrikar iallafall. Nästan tre. Är det bara jag som måste tävla med mig själv när det gäller buffé? Vi började spåna lite inför studenten (håller på att boka studenmiddagsställe redan nu) och kom att tänka på hur man ska lösa toalettsituationen på flaket. Att kissa i flaskor känns lite kill-igt och medeltid. Jag kom på att man kan ju släpa upp en bajamaja och ställa i ett hörn! Fast, nej jag är livrädd för bajamajamannen (säg det åtta gånger fort!). Men om man skär ett runt hål i hörnet då? Nej, DET är medeltid! Då kom bonden Lydia på att vi kan ju bädda med en massa absorberande halm eller spån! Då gick konversationen över gränsen och bläckfiskringar fick hoppa in i munnen och tysta.

På kvällen blev det 'Män som hatar kvinnor' på biografen. Så himla bra film, 2,5 h flög förbi! Väldigt otäck på vissa ställen dock. Jag ska inte avslöja för mycket av filmen, men en karaktär som våldtar, gör det för att hans pappa "lärt honom". Då kommer frågeställningen om man väljer att bli våldtäksman eller "fostras" till det. Riktigt svår fråga, men jag tror att alla väljer. Klart att en traumatisk barndom sätter sina spår men man kan inte skylla allt på det! Jag blir riktigt mörkrädd när jag tänker på sånt.

Men, nu är det lördag, och sommar i luften! Här kommer en glädjehöjare till låt med skön video!
Ut och schtek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0